onsdag, maj 29, 2024

Sanningens ögonblick.

Allvarligt, hur ska man kunna ha allt detta i huvudet? Känns som att jag åker hem från skolan med huvudvärk varje dag, igår prov i matematik och i verktyg och materielkunskap, i förrgår läsförståelse i svenska och engelska, bävar för dagens geometri.
El Capitolio blommade även fast de flesta Hibiskusar inte trivs i solen med den nya jorden, får nog toppa krukorna med en annan jord som håller fukten bättre.
Vår lärare Suhail gör allt för att kollra bort oss med kyl och värmelära, det är 42 år sedan jag studerade matematik, och inte ens mina klasskamrater som är runt 30 fattar detta.
Rose Flake som jag köpte på Tradera blommar för första gången i år, den första blomman blommade i tre dagar, den andra bara i en dag.
Anemoner som växer på kommunens mark, jag har knyckt några blommor och har nu några som växer på
Mina Morgonstjärnor förökar sig och täcker snart alla Pioner som växer på uppfarten.
Vår älskade katt Yoda somnade in i helgen efter att ha drabbats av cancer i kinden, tydligen en vanlig åkomma hos äldre katter och inget man opererar utan bara låter fortskrida så länge de inte lider av det. Den sista veckan åt hon ingenting utan bara drack vatten och kissade på hallgolvet istället för på lådan, hon kommer för alltid att vara saknad då det var den bästa katt jag haft förmånen av att få bo ihop med. När jag var sjuk låg hon alltid på ryggstödet till soffan jag sov i och kollade läget, om jag var omtöcknad så jamade hon för att kolla att jag fortfarande levde, hon var en total innekatt som vägrade att vistas ute om inte någon höll henne sällskap. Jag bar ut henne en gång men det första hon gjorde var att springa in till sitt trygga hem.
Min El Capitolio Sport Orange blommade, den kostar upp till 800 spänn på Tradera och vi är lyckligt lottade att ha den växa vilt på vår tomt i Thailand, ska försöka att ta med fler blommor dit så att jag kan njuta varje dag av dess skönhet.
Anemoner som växer vilt på kommunens mark, har jag nu implementerat på vår tomt, så just nu i skrivande stund så blommar cirka 20 stycken i rabatten och efter att ha gått hövild med grästrimmern efter att ha köpt en ny centrumskruv, vänstergängad, så har jag trimmat kanterna på tomten och i helgen kan det hända att gräsklipparen får jobba lite.
 

Inga kommentarer: