måndag, oktober 08, 2007

43 och inte ett gram klokare...

Jaha, så var det avklarat. Det var ju inte så svårt att fylla 43. Vi tar det väl i ordning, eller?

Måndag till torsdag = Upp tidigt, jobb, hem sent, same as always.

Fredag = Upp tidigt, jobb, hem tidigt och jobbade med uppfarten.

Lördag = Styvfarsan kom ut och hjälpte till att kärra grus, lyfta plattor och såga byggtimmer. Efter att ha kapat otaliga plattor med vinkelslipen så ville inte ryggen kapa någonting på en lång tid, så då tiggde jag skjuts in till Uppsala och besökte Mr X för att laga mat tillsammans. Jag hade med mig knivslipen och skärpte hans knivar och sen gick vi lös på all den goda råvaran innan resten av gästerna kom. Efter mycket god mat och dryck så tog vi bussen ner till Flustret, där jag träffade en gammal kompis från mina glada 80-tals dagar. Det vart visst lite vingel på dansgolvet också innan vi tog en bulle hem till Mr X, vid 3-tiden.

Söndag = Bakisdag. Fick skjuts ner till tåget och var hemma vid 15-tiden, svarade på en del mail och hälsningar på Facebook, åt en sallad och softade i soffan med lite Bingolotto.

Idag har jag som vanligt jobbat men fick besök av farsan som hade varit förbi mitt hus när jag var kvar i Uppsala.

Det var allt för idag, ha en bra en.

M

Inga kommentarer: