söndag, augusti 29, 2010

Gröna Lund

Som jag trodde så hjälpte det med en rejäl whisky och lite rödvin samt ett par Panodil, jag var betydligt bättre på onsdagen. Annars har det bara gått bra, vi är ju bara två nere på fabriken just nu eftersom C börjat jobba på Sandvik istället.

Fredagen ägnades åt att hjälpa mamma med en del dator relaterade problem och så var jag till tandläkaren för kontroll och sedan styrde jag min väg till Solna för att plocka upp miss G. Redan i Tureberg började kön och enligt radion så var det det värsta på länge, hade dock tur som kom igenom pga att jag var en kvart tidig.

I lördags var vi på Gröna Lund och träffade miss G's syster och hennes familj, som rest från Sundsvall för att gå på tatueringsmässan. Vi åkte Kvasten, Insane och Tilt, drack en öl och tog ett glas vin till lunchen i solen.
Idag tog vi det lugnt och såg en film och när jag åkte hem passade jag på att stanna till i Vendel och hämta lite kantareller, jag lämnade hundratals små som jag hoppas står kvar på fredag. Ha det så gott de sista dagarna i augusti och njut av de få varma dagarna som kommer i september.
Ha det bra å lev å må som Patrik Larsson i MNK skulle ha sagt.
M

Inga kommentarer: