söndag, januari 23, 2011

Snart lön...

Dagarna rullar på och på jobbet har vi haft sjukt mycket att göra, skönt dock att en del ordrar blir färdiga i morgon måndag, men det har väl kommit in nya misstänker jag. Jaja det är ju ingen större idé att klaga det kunde varit åt andra hållet och jag tvingats gå till AF.

I fredags var jag ner till Teliabutiken och frågade hur det gick med mitt nya abonnemang och fick med mig en ny super duper modem/router/hubb hem och eftersom jag hade den i handen lade jag upp ryggan på hyllan på tåget hem. Klev av tåget och gick hem, skulle precis kasta av mig ryggsäcken för att plocka fram nyckeln när jag upptäckte att jag inte hade någon rygga på mig. Knallade ner till stationen och fick tag på numret till UL och lyckades få tag på en Susanne som ringde och fixade så att jag kunde hämta ryggan här i Tierp bara en timme senare. Vilken service.

I helgen har vi bara tagit det lugnt och sett på film och teve samt ätit gott och druckit gott. I veckan ska jag ner till Telia och hämta upp ett mobilt bredband då jag kommer ha ett glapp på mitt vanliga ADSL abonnemang i upp till tre veckor. Kan ju vara najs att ha med sig datorn på bussen då och inte bara använda mobilen för att twittra. Ska beställa en IDE/SATA kabel från Conrad så att jag kan komma åt lite dokument på mina gamla hårddiskar samt koppla in DVD-brännaren till den bärbara. Så smidigt att kunna lagra allt på en disk och sen lägga den i hyllan som backup.

Ha det så gott i januarikylan.
M

Inga kommentarer: