måndag, december 12, 2011

Skottens Plast 60 år!

I förra veckan jobbade vi undan det vi skulle hinna med för att på fredagen ta flyget till Österrike.

Jag gick upp vid 03.00 och packade ner det sista och skulle med 04.35 tåget, men missade det då det gick en halv minut innan jag hunnit fram, jag var dock i tid. Dåligt Upptåget :-(

Väl framme i Uppsala mötte de andra från Skottens upp och vi tog firmabussen till Arlanda och sedan flyget vidare till München.

Väl framme väntade en buss som förde oss till Bad Gastein och Hotel Salzburger Hof. Vi installerade oss och tog en kort promenad till badhuset och plaskade runt innan vi vi tog en promenad runt byn, sen
var det dags för kvällens julbord men massor av läckerheter.

Dagen efter shoppade vi loss och promenerade runt och tog en tur upp på Stubnerkogeln 2251 meter högt. Vi avnjöt en mastig lunch och sedan tog vi linbanan ner igen, tyvärr var det för lite snö för att kunna åka skidor.

På kvällen efter att ha lekt loss i spelrummet och bla spelat biljard så gick vi ut och åt fondue och sen vidare till Silver Bullet för lite show med clowner. Där var det shotbricka med Jägermeister och vid 04.00 kom jag i säng, lagom berusad och sov hela natten för att vakna upp vid 8. Lagom till frukost och sen packning och sen med buss hem igen.

Helgen var oerhört underhållande och jag tror att det är fler än jag som känner att firman håller på att växa samman till ett tight företag med goda utsikter.

Hoppas att ni alla hunnit med att köpa era julklappar och fått i er lite glögg och nu hinner ta det lite lugnt.
M


Inga kommentarer: