söndag, maj 06, 2012

Nya vakter vid Globen Arena!

I torsdags kväll fungerade inte någonting hemmavid, inget Internet, ingen telefon och ingen TV. Alla försök till upplivning var förgäves och jag besökte därför Telia butiken på fredagen och fick ut ett nytt modem som jag skall prova ikväll när jag kommer hem.

I lördags var Miss G och jag och handlade lite lister och färg för att få till de sista detaljerna i hennes vardagsrum och senare på kvällen var vi bjuckade på grillpartaj, det var rent sagt skitkul och när vi tömt våra bägare och en del andras och skulle gå hem fanns inte Miss G's väska att finna och efter en timmas letande fann jag kökssoffan för två som en utmärkt plats att vila på. Morgonen efter hittade Miss G sin väska och vi promenerade hemåt, men stannade för lunch vid Globen.

I helgen har det kryllat av supporters för olika länder, det pågår tydligen någon slags ishockey evenemang i stan och vuxna män klär ut sig i de mest fantastiska kreationer med olikfärgat hår, målade ansikten och kläder som oftast liknar något man brukar se på barn, en del har en kopia av sin favoritspelares tröja.

Sitter nu på tåget och längtar hem till soffan, ett glas vin och lite mys med katten. Tror dock att det blir frustration med modem och jag får se på en film på datorn istället. Om det går vägen på jobbet i veckan så blir det en liten utflykt till Jönköping för att titta på lite maskiner, alltid roligt när ledningen vill veta våra åsikter. Inte van med det, tidigare togs beslut och man fick anpassa sig efter de fel som följde med.

Ha det gött i kväll, puss och kram.
M

Inga kommentarer: