måndag, mars 11, 2013

Vi går mot ljusare tider, dock är det jävligt kallt för att vara i mitten på Mars.

 Hittade ett litet hjärta på golvet vid min maskin, det är lite hundgodis tillhörande chefens dotters hund Morris som ska få den, måste ha trillat ur fickan när chefen gått förbi någon morgon.
 Det tog 25 år men nu har man något att sätta i näven på alla säljare som dräller förbi på jobbet.
 Var förbi Coop Uppsala Entré i förra veckan, jävlar så billig mjölk, synd att man inte dricker sånt bara. Undrar vilka som tjänar pengar på detta, inte är det bönderna och på ICA´s gräddpaket ser man att bönderna i Österrike har levererat råvaran.
 Så här ljust och fint är det nu när jag knallar ner på stan, kunde det bara bli lite varmare så skulle det bli lite lättare att ta sig fram på de nu så isiga gatorna.
 Så här fint är det utanför Röda Rummet nere på stan ett klart mysigt kvarter med en liten pub där Maggans en gång låg.
 Gamla EPA huset håller på att byggas om, Allstar ligger fortfarande kvar utan att ha hunnit kånka ännu. Ska bli intressant att se vad det ska bli.
 Börjar ledsna på den förbannade kylan, har snart slut på någonting att kasta in i pannan. Tack vare den ved jag hade så har jag fått ner elförbrukningen till runt 50 kW per dygn. Under helgerna är det lägre för då kan jag elda mitt på dagen, vilket är lite svårt när jag jobbar.
Cirka tre sånna här Jula kassar per dag går det åt, varje dag nu när det är kallt. Ett överfullt släp med ved står och väntar på jobbet, men bilen står på verkstan och jag vet inte när den blir körbar, om den blir det.

Ha det gott i kylan
M

Inga kommentarer: