torsdag, maj 23, 2013

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

 Sådärja, lite gotte att avsluta kvällen med, jag har ju börjat året med Beach 2013 och sen gått ner i vikt. Mycket spring på jobbet och promenader ner på stan har gjort att jag gått från min tidigare maxvikt på 75 pannor ner till nuvarande 68 och nu är det bara ett par kilon kvar :D
 Urban knitting har brett ut sig på stan i Uppsala, här är det Garnapan som klätt in fontänen på Vaksala torg.


 Speakers corner, på Vaksala torg ser lite grann ut som en stor skrivbordslampa, den är dessutom handikapp vänlig med en liten ramp. Alla ska kunna komma till tals :D
 Fråga och ni ska få svar, jag vet inte riktigt om jag håller med.
 En liten mutering i rabatterna på Stora torget i Uppsala, två blommor på en stjälk!
 Sådärja, nu nere i 68 pannor och den stora vinmagen är så gott som borta, men så gick det åt en hel del öl ist för vin :D
 Den röda Hibiskusen jag norpade i Side har nu växt till sig och blommar nu för fullt.
 Capitolion jag fick av lilla mamma har också tagit sig bra, den är som två blommor i en.
 Kanske borde skaffa ett växtrum eller något liknande, det är ju inte direkt gott om matlagnings utrymme i köket :D
 Uppsala kommun satsar stort på blommor även i år. Förutom blommor har även träd i stora krukor kommit på plats på gågatan samt lite bilder och fakta om Linné.
 Så har inte bara de Svenska skådisarna utan även jag fått en Guldbagge, hittade denna i trädgården då jag skulle röja lite ogräs samt klippa gräset.
Uppsala Ungdomsfiske.se stod och marknadsförde sig vid Fyrisån.

Ja det var väl det mesta i bildväg, jag jobbar nu som fabriksarbetare, packpersonal, lägger ut jobb till packverkstäder, sköter inhandling, städning och fan vet allt, inte undra på att man går ner i vikt. Pratade med en av mina grannar i veckan, hans fru gick bort nyligen, efter många års sjukdom. Hon var sjuk när jag flyttade hit och det slog mig att jag nu snart bott här i åtta år!

Min yngste son Elias fyller 8 år i helgen men kommer inte att vara hemma så vi ska fira honom nästa helg, men jag hälsar honom grattis redan här och nu, Grattis Elias <3 p="">
Ni andra hoppas jag får en underbar helg, puss å kram.
M

Inga kommentarer: