torsdag, mars 05, 2015

Våren har gjort entré

 Hej på er, möttes av denna när jag kom till jobbet, uppmuntrande i  början på veckan.
 Min gamla arbetsplats på 80-talet har genomgått en liten fasadförändring. Snart kan man gå in och se förändringen.
 Efter en veckas hårt slit belönade jag mig med ett par kalla på stamstället innan jag tog mig in till Systembolaget i Kvarnen för proviantering.
 Vart ombedd att komma förbi Stationen för att  träffa en ny bekant från nätet, hann få i mig ett glas rött i trängseln innan det var dags att sätta sig på tåget.
 Tittade på Mellon och smaskade på lite hemmagjorda hamburgare med pommes och räksallad, Måns Zelmerlöv imponerade som vanligt men det fanns en del andra hyfsade låtar i den här deltävlingen.
 För en gångs skull så höll sig Yoda stilla så att man kunde få henne på bild, liggandes på ryggstödet till soffan.
 Gott om laggar vid min maskin, börjar nu äntligen komma ikapp, lagom till att vi snart ska flytta tillbaka till gamla fabriken.
 Fick prova spikplockaren för första gången sen branden och efter lite pill och fix så fungerar den riktigt bra.
 Så var entrén klar och butiken uppfylld med varor och kunderna flockas därinne.
 Så har man äntligen sågat ner det döda trädet vid det förbannade övergångsstället, snyggt hus det där gula. Kanske skulle satsa några semesterdagar på att måla klart garaget.
 Ser lite rörigt ut i fabriken, men så är vi lite trångbodda också, men snart blir det tomt i denna lokalen.
Lite snuvig, jobbat i 9 timmar i 26 graders värme, tappat ytterligare ett kilo men känner mig ändå hyfsat pigg. Skurit mig i bägge handflatorna och till råga på allt så blödde jag näsblod på vägen hem, dags att vila lite i helgen, ha en skön sådan, puss å kram.

Inga kommentarer: