onsdag, augusti 12, 2015

Äntligen kom värmen!

 Hallå där, det var REA på bananplantor på Lidl. 29 spänn för en egen bananplanta och nu när värmen kommit kanske man kan få sig en klase bananer att tugga på :)
 I väntan på att bananerna ska mogna så får jag tugga i mig lite röda vinbär, satan i gatan så mycket bär det blev i år.
 Morötterna och dillen jag sådde i lilla pallkragen kom fint, persiljan lyser med sin frånvaro dock, tur att jag har gott om det i frysen.
 Tierp växer och trots att det byggs för fullt så finns det inte tillräckligt med tomter,såg Bygglovs Matte i bil på vägen hem en dag, han har tydligen jobbat i Svanby.
 Fick nog av allt strul med datorn och nappade direkt på en uppgradering, tog två timmar med wifi och jag är så nöjd med att slippa allt strul.
 Många av mina hibiskusar och orkideer blommar just nu, alltid på tok för kort tid men orkideerna står sig i vart fall ett par veckor.
 Tog en bild på det otroligt vackra tistlarna ner vid stationen, synd att de är placerade så att ingen ser dem.
 I fredags var det varmt och då dök Millan upp på jobbet med två lådor glass, svalkande och gott.
 Fick min efterlängtade leverans från Vinoteket, hade gått mycket fortare om jag givit dem rätt adress men, men fick till slut min leverans av lite dyrare finvin.
 I helgen var det soligt och fint så Ben och jag passade på att festa loss i poolen, lite färg har man fått.
 Helgens intag av Omega-3 i form av 7 sorters sill och lite lax, för näringhänseende så fick vi ju ta oss en rackabajsare också och lite B-vitaminer i form av en öl.
 Söndagen avslutades med lite dubbelt bubbel i poolen.
 I måndags firade vi lite extra efter jobbet, chefen tog oss alla till Latitude-59 för en trerätters middag med bubbel och avec, mycket uppskattat.
Har äntligen fått undan en del flyttkartonger från vardagsrummet och börjat tömma bokhyllorna från prylar och ska nu göra mig av med dem och börja panela den väggen, så fort jag kommer åt den. Ha det gott och njut av solens varma strålar.

Inga kommentarer: