onsdag, juni 07, 2017

Gud vare tack och lov, här kommer skatteåterbäringen.

 Fick lite godsaker av jobbarkompisen, denna var god, lite vuxengrogg på 9% och inte alls söt, lite smak av riktig blodapelsin med en hint av vanlig apelsin.
 Vid Mikaelskyrkan har det dykt upp en protest om nedhuggningen av träd som planeras för bygge av bostäder i parken.
 Kul att se att förekomsten av Kers/Kirskål är mindre i år efter mitt arbete med gift förra året, betydligt mindre att rensa i år.
 Lite annat gottis från Japan var den torkade laxen, som var otroligt god och de riktigt heta chili ringarna var också jättegoda.
 I Uppsala har man i år valt att plantera grönsaker och kryddor i stadens planteringar, kul, då finns det alltid något gott att smaka på.
 Fick hem min nya Powerbank/Bluetooth högtalare/ficklampa mm. Köpte på Wish för 169 spänn
 Vet inte om det är hennes ålder eller det faktum att jag reser mera nu, men hon hänger mycket mer hos mig var jag än är. Här i soffan nästan hela kvällen.
 Och när jag ligger med en kall dryck i badet så kommer hon ut lite då och då och kollar till mig samt tittar lite på omgivningarna från altanen, för att gå ner på marken törs hon inte.
I morse på väg till jobbet vid halv sju, fick jag syn på denna hare som satt ute i solen och njöt. Tur det för ett par timmar senare regnade det för fullt.

Inga kommentarer: