måndag, maj 27, 2019

Det är nära nu.

 Man blir så glad när man kommer in till Uppsala och ser hur stans trädgårdsmästare piffar upp parker och torg.
 Fortfarande kallt och regnigt, ingen vidare start av sommaren, nu får det banne mig hetta till, min fru kommer ju nästa vecka och då ska jag vara lite ledig.
 Fick gratis Plopp nere vid resecentrum, Plopp med djungelvrålssmak och vanlig Plopp. Stans nya cykelgarage börjar närma sig slutskedet, alla rutor på plats och täckplåtarna likaså.
 Kom hem till Tierp och de hade varit marknad, tyvärr hade de flesta plockat ihop och dragit vidare, så jag fick behålla mina slantar.
 Mina marktäckare börjar blomma nere i slänten på baksidan avhuset.
 Grillen har gått varm ett par veckor nu, är så jäkla nöjd med min torrfritös ingen mer olja till potatisklyftorna.
 Skönt att jag inte behöver gå runt som banan för att dra in degen.
 Uppsala visar upp sin prakt nere vid stadshuset.
Robban på Latitude-59 har målat och fixat i utebaren och härom veckan var det premiär att sitta ute, ha det gött därute i sommarsverige.

Inga kommentarer: