torsdag, september 12, 2019

Så var hösten här.

 Så efter tre månader var det dags för min fru att återvända hem till Thailand, och för mig att ta hand om hemmet på egen hand :(
 Samma kväll var det kräftskiva på Latitude-59 så jag svidade om och parkerade bilen hemma och tog tåget in till Uppsala.
 Moderna kräfthattar.
 Gott om mat och dryck, men på en lagom nivå, vi skulle ju upp och jobba dagen efter.
 Kräftorna var många men små, en del stjärtar var mindre än en del klor.
 En av mina hibiskusar valde att blomma i en dag och vissnade sedan ner.
 Har börjat ta ner en del träd genom att ta ner grenarna först och skicka kvistarna i grenfllisen.
 På vägen hem på måndagen så var jag förbi mitt svampställe och hämtade in lite gött att steka upp.
 Kom till jobbet och hade fått en present av chefen.
 Håller på att bygga upp en ny kompost av gamla plåtskivor.
Fick en vinterhärdig hibiskus av mamma och den har samma nummer som den jag köpte förra året på Lidl, dock olika sorter.

Inga kommentarer: