torsdag, juni 11, 2020

Äntligen har värmen kommit!

 Så var poolen igång och man kan koppla av med ett dopp på de lediga dagarna som nu blivit fler pga Covid-19, tidigare har det regnat på de lediga dagarna och när man jobbat har solen skinit.
 Liljekonvaljerna har slagit ut och så även hägg och syren, det doftar gott var man än är på tomten.
 Min Kinesiska ros, som är en Hibiskus som min mamma tog med sig från Vietnam, blommar nu för fullt.
 På stora torget i Uppsala har det dukat upp någonting spännande inför nationaldagen och sommaren.
 Och i stadsträdgården prunkar de för fullt, lökväxterna är på väg att blomma över men har fortfarande några dagar kvar att skänka glädje.
 Träffade på två medlemmar ur kören Orphei drängar.
 Och en liten mus.
 En av de citrusväxter jag köpte på Lidl för 20 spänn blommar nu för fullt och en annan har gott om knoppar.
 Har äntligen fått en kontaktperson på Migrationsverket och idag skickade jag in 11 stycken A4 med text på de flesta sidorna om mig och min fru.
 I lördags åkte jag in till Uppsala för att träffa några vänner och ta ett par öl, ja eller fem.
 Ett hav av Liljekonvaljer och en fantastisk doft möter mig nu varje dag jag kommer hem, syrenerna är också i full blom.
 Dock har drivningen på gräsklipparen gett upp, men jag har beställt en ny vajer så till helgen kanske det blir fint på tomten.
 Stationens restaurang har utvidgat och tagit plats runt Näckens polska, men någon har hällt i diskmedel i fontänen, inte helt ovanligt i den här staden, men mest vanligt på Vaksala torg.
Idag var första dagen som mina underbara Irisar slog ut, Aklejorna har blommat i ett par dagar,  så nu är sommaren här, njut av den!

Inga kommentarer: