söndag, januari 23, 2022

Händelselös årsstart.

Jag fick ett larm ifrån appen Aurora och väckte frun mitt i natten för att få se det norrsken hon efterfrågat, hon var inte imponerad och gick tillbaka till sängen. Detta var under mitt 57-åriga liv andra gången jag sett norrsken.
Det var drygt 30 år sedan sist, och det var inte så kraftigt som det kan vara norröver, men klart värt att stå ute och frysa för.
Den två stammade Amaryllisen jag köpte på Lidl för 49.90 kom med en tredje stängel med ytterligare 4 blommor.
Köpte även en fotfil på rea, tjugo spänn, älskar deras reapriser.
I måndags var jag till tandläkaren och fick min provisoriska krona, låg i stolen i över 1 1/2 timma och om en dryg vecka får jag min permanenta krona för 6000 spänn.
Magiska vantar på COOP, undrar vad de har för magiska egenskaper?
På H-centrum händer det saker i Uppsala, ett nytt Filmstaden är under uppbyggnad. Samtidigt så rivs Stora Torget för att byggas om.
 

Inga kommentarer: