torsdag, maj 02, 2024

Februari och Mars var spännande

I slutet av Februari var min son Elias på besök några dagar, jag mötte upp honom vid vår nya busscentral och passerade Sitalas arbetsplats.
Det blev mycket TV och prat om, TV-serier och annats, som Thailand tex. Han var inget fan av riktigt stark mat, så han fick lite mildare käk.
25e Februari var det dags för årets första dopp i bubbelpoolen, 40 grader i vattnet men var tvungen att fylla på lite och då sjönk det till 38 grader, så det var skönt i en halvtimme.
Har nu sedan många år haft riskokare men nu gav maskin nummer två upp och som tur var så hade Lidl billiga riskokare på erbjudande.
Sitala gillar Som Tham med svart krabba i, jag hoppar gärna över det och tar någonting annat.
I dag 12 Mars firade vi vår sjätte bröllopsdag om vi räknar från den dag munken vigde oss i Chachuensao.
Hittade denna snygga skjorta för 50 spänn på Flitiga händer, tänkte köpa den men kom sedan på att jag behöver spara pengar och dessutom var det för lite färg i den för att ha till Songkran, det Thailändska nyåret som skulle vara i mitten av April.
Går ofta förbi en trappuppgång där gästerna lägger den reklam de inte vill ha på en låda och han som tog mitt reklamutdelarjobb plockar inte undan den, så då stoppar jag ner den i ryggsäcken och tar hem, den är jättebra i kakelugnen.
Sitalas visum går ut 1 April så tidigast 30 dagar innan kan man ansöka om förlängning, vilket vi gjorde men när jag någon vecka fortfarande inte sett att de dragit uppgiften från kontot så flck vi göra om processen, det tog över en timme. Nu är det bara att vänta på besked.
Baana Thai Massage har blivit uppköpta av Prisma Massage så nu har min fru en ny chef.
De har ett ställe i Tierp och två stycken i Gävle.
Planterade om 23 stycken hibiskusar, det tog två dagar med att hitta krukor, köpa jord och plantera om och ställa upp dem på övervåningen, eftersom vi inte har plats för dem här nere.

Två rostfria plåtbunkar användes, en för den gamla jorden och en för den nya och när det vat klart så var det dags för fyra stycken Porslinsblommor som inte planterats om på flera år.
Så nu är det bara att vänta på vårens första blommande planta, de såg bra risiga ut innan omplanteringen.
 

Inga kommentarer: