söndag, augusti 25, 2024

Kan det vara slutet på sommaren?

Två Iranska bröder har öppnat ett café bredvid den gamla Pingst/Missionskyrkan i hopp om att locka eleverna från skolan att komma och köpa godsaker. Har mest sett pensionärer sitta där men så har ju skolan knappt börjat. Önskar dem all lycka då de har bra priser på luncher.
Liljorna jag köpte på rea på Dollarstore blommar med underliga färger.
Vi har plockat mycket kantareller och sålt det mesta men även ätit mycket av det gula guldet, en timme i skogen är en full korg.
Den nya medicinen verkar fungera bra, har fått ner blodtrycket markant och även pulsen, dock lite dyrare än den tidigare medicinen, men fortfarande billig om man tänker på vad den gör.
Fortsätter att studera och nu är det ellära som gäller, enfas, trefas, fram och bak motorer och Y och Delta kopplingar.
Mer kantareller, detta efter 30 minuter i skogen intill.
Varje dag så kommer jag hem till detta, sol, något kallt i glaset och en bra podd i högtalaren.
Var hem till några thaivänner som sitter och rensar lingon hela kvällarna. Men vi dricker också vin och öl och skojar.
Fick goda friterade kycklingfötter, inte det vanligaste fredags snacksen men väldigt goda.
Den som tar sig tid att posa i skogen plockar inte mycket svamp, jag kom tillbaka med en korg med råge , hon med halv korg.
Har slagit av värmen för att spara på elen men det märks inte, sjukt varmt men kan inte öppna upp pga alla flugor.
Ellära, det tar sin tid att skala kablar och koppla dem till rätt ställen och om det är många som ska till samma koppling så blir det moderna sockerbitar.
Fick en varmvattenberedare av min morbror och i veckan fick jag den installerard så nu är pannan avstängd och då ska elen bli billigare.
El Capitolio Sport Orange blommade, så otroligt vacker.
Adonicis Apricot blommade i hela 4 dagar, en sort jag kommer att satsa på i Thailand.
El som mina solceller skapat.
El som jag förbrukat.
Adonicus Apricot.
Köpte lite gott och blandat på Lidl för 70 spänn, blir fint nästa vår.
 

Inga kommentarer: