måndag, september 02, 2024

Sommaren som vägrar släppa greppet.

Har under augusti samlat in lite el genom solcellerna, det varierar mycket mellan dagarna.
Uttaget av el är mer jämnt, skiljer inte så mycket från dag till dag, tvättdagar eller diskdagar går det åt mer men inga större förändringar.
Sitala hade ett möte med Migrationsverket, så vi tog bilen in till skolan och hon fick träffa mina skolkamrater igen och även de som går på plåtutbildningen.
Vi var där i tre timmar innan vi åkte till mina föräldrar och sedan till Migrationsverket och sedab hem.
Min frukost de senaste dagarna, vegetariska vårrullar.
I söndags åt vi kräftor och böckling, med som tam och vanlig sallad och drack massor av vin, jag som enda man med tre thaikvinnor som bara pratade thai, så jag fyllde glaset med vin och satte mig vid dumburken.
Måndag morgon och praktik, tömma aggregat och vakumera det och sedan fylla på optimalt, fick högsta poäng av läraren som sa att vi var duktiga. Sedan börja om från början med att tömma, vackumera och fylla på.
Allt ska dokumenteras så att alla kan se vad vi gjort och vilka värden vi uppnått.
En hibiskus blommar, vet inte vad den heter då det inte fanns någon namnsticka i krukan. Lite kul färg variant på bladen.
 

Inga kommentarer: