fredag, september 13, 2024

Nu smyger sig hösten på

Sitala redo för att plocka bär och svamp, släppte ut henne i skogen vid 06.30 och sen kom vår hyresgäst och vän hem vid 09.30 och frågade var min fru var. Då bytte hon om och åkte ut till den skog där jag sa att jag släppt henne.
En Psyche blommade, ja det blommade många hibiskusar den gångna veckan.
Förutom kantareller och snart trattkantareller så plockas det en hel del blåbär och lingon av tjejerna.
Det är vackert när man promenerar ner till tåget för att ta sig in till skolan i Uppsala.
Och så går vi igenom de olika sakerna vi ska kunna utläsa av ett entalpi kurva dvs överhettning, underkylning, mättnad tryck med mera.
Min fru tar åt sig äran för det som vår hyresgäst har plockat efter jobbet.
Och så här ser det ut i vår skola, här fyller vi på med kylmedium R134A och det är viktigt att hålla koll på hur mycket man fyller på för att få optimala effekter.
Kommer hem bara för att hinna byta om till civila kläder och närvara på en tre timmars lektion i hur man tar körkort då Sitala vill ha ett svenskat körkort.
Jag passar på när jag hinner och det är bra väder att låta min kropp få vila och få lite massage av jetstrålarna och så en kall öl och lite rolig podd att lyssna på.
El Capitolio Sport Orange blommade idag, synd att jag inte har några skott från den, har två olika skott till salu på Tradera och fått bud på bägge på en hunka var.
 

Inga kommentarer: