lördag, juni 09, 2007

Sååå varmt...

Jaha, hur ska man kunna slå ihjäl timmarna idag då? För varmt att jobba ute, för varmt att jobba inne, för bra väder för att glo på film, får nog bli ett par kalla i solstolen (väl insmord med solskydd).

Hörde av min bror att mitt X var på IKEA, hon och hennes familj bor annars cirka 25 mil bort.Min bror valde att inte konfrontera X:et, för (som han sa) han var rädd att han skulle komma att "nita" henne. Detta betyder i så fall att min äldsta son också var här, dock har X:et inte hört av sig och sagt att han och jag kan träffas. Hon har dock meddelat sin kommun att hon vill att mitt och sonens umgänge skall utökas, vilket djävla skitsnack. Om hon hade velat det så hade det ju bara varit för henne att ta telefonen och ringa upp mig, eller hur?

Jag försökte förklara för den som var ansvarig på kommunens familjeenhet att X:et bara försöker blåsa dem men de fattade inte det, och bollar bara över det till någon annan. Såg min son 2 timmar Februari 06, 4 timmar September 06, samt 3 timmar Mars 07. Täta träffar, jag har enligt Tingsrätten rätt att träffa min son, fel, min son har rätt att träffa mig, var 3:e helg från Onsdag kväll till Söndag kväll. Pga att han nu går i skolan så får det ju bli från Fredag eftermiddag till Söndag kväll. Han har också rätt att var hos sin pappa, som han älskar så mycket (ömsesidigt), 4 veckor på sommaren, samt var annan jul och påsk.

Sist han var hem till mig (första gången på min nya adress, hade då bott har sedan oktober 05) hade han med sig en dam från Soc i hans kommun. När han klev av tåget på perrongen och fick syn på mig så sprang han allt han orkade och kastade sig runt min hals och bara kramades, vi har saknat varandra, trots att vi talas vid per telefon varannan vecka.

Jag tror att jag hittat den svalaste platsen i huset, under förmiddagarna, vid den stationära datorn. HURRA!!! Har bytt bredbandsleverantör från TELIA, 8 Mb 1077:- för 3 månader(dyrt), till BREDBAND 2, 24 Mb mycket billigare samt de 3 första månaderna för halva priset. Synd att deras uppkoppling suger jag får hela tiden sitta och vänta på att få kontakt, helt plötsligt så funkar det och då jättebra i ett par minuter för att sedan bara dö i tio minuter.

Nej nu måste jag ut och få i mig den där biran och lösa melodikrysset på nätet, samt ögna igenom dagens tidning, ni får ha det så bra och ta det lugnt i solen, 29 grader i skuggan är ingen lek.

M

Inga kommentarer: