lördag, juni 02, 2007

Softa vs jobba ?

Jaha då var det dags att fatta tunga beslut igen. Ska jag passa på att fixa bromsarna på bilen så att jag kan köra den till affären för inköp av lite käk eller ska jag passa på att softa? Softa idag är, läsa UNT, lyssna på musik & lösa melodikrysset via nätet liggandes i solstolen.

Jag tror att det får bli som vanligt, jag börjar med att lägga på dynan på solstolen, bär ut dator, telefoner (har annons på ett gäng cyklar ute), en kall öl och hämtar tidningen. Nu kommer det kluriga, var har jag gjort av shortsen? Har inte en aning, det var ju typ åtta, nio månader sedan man hade dem på sig sist.

Efter ett par timmar i solen så vill man ju ha lite skugga så då blir det ju rättså skönt att få sätta sig i skuggan bakom bilen och peta lite på skruvar och svära lite. Sen har jag lovat mig själv att spackla klart i blivade datarum/barnrum.

Har jag lite flyt så får jag någonting sålt och då har jag flis så att det räcker till ett gasbyte till grillen så att man kan grilla lite gott kött att avnjuta med lite potatissallad och lite gott rött i ett stort glas. Passa på att njuta av det vackra vädret, man vet inte hur det blir härnäst.

Ha de gött.

M

Inga kommentarer: