söndag, november 18, 2007

Kan det finnas ett ljus i mörkret?

Jahaja, så var det äntligen helg igen då.Och vad har man åstakommit denna vecka då? Absolut ingenting, om man inte räknar in det känslomässiga förstås. Har knutit en massa kontakter på Facebook, från Ystad i söder till Luleå i norr, från England, Sydafrika, Kosovo, Cypern och USA att lägga till mina tidigare kontakter. Den nya shunten till pannan krånglar, den vägrar att gå ner i varv efter sotning, detta trots att jag dragit ner värmen på elementen så kommer den inte upp i mer än 40 grader, skitprylar.

Så där ja nu har jag fyllt på pelletsförrådet så att det räcker en vecka, minst. Passade på att mixtra lite med shunten och har kommit på hur man lurar den att dra ner på tempot och på så sätt få upp grundvärmen på ackumulatortanken. Så om ett par timmar så ska jag gå ner i källaren och kolla igen och se om den då har kommit upp till 70 grader. I så fall kan jag öka på värmen här inne.

Pratade med Mr X på phånen igår och nämde att min FB sida rankas som den 366e populäraste på FB och han sa att det var stort. Jag ser det mer som en virtuell grej som alla kan uppnå med lite list, för egen del har det bara råkat bli så, men jag förstår varför när jag tänkt efter så här lite senare.

Hade mellan 300 och 400 notifications, pokes, applicationer och messages när jag kom hem från jobbet i onsdags, började då att fatta vad som hänt, det var den där gamla bilden, samt att jag svarar på allt och tarmig tid att svara med en personlig hälsning. Så tänk på det att med lite kärlek till andra så kan man glädja både sig själv och många andra.

Ha en bra dag och krama varandra i trafiken ;-)

M

2 kommentarer:

Anonym sa...

FUCK va långsam du är... väntar och dricker vin.. MR X

Maxivendel sa...

Haha jaja det tar den tid det tar,man har ju en del att stå i.