lördag, november 03, 2007

Vitvaror som skramlar

Vaknade som vanligt, tidigt som fan, gick upp och såg att det var vitt ute. Greppade kameran för att dokumentera det hela och gick sedan och lade mig igen. Tittade på Lättlagat, barnteve och nyhetsmorgon och sov om vart annat. Gick sedan upp och satte mig vid den stationära datorn och vart sittandes en stund innan jag gick ner till köket för att fixa lite te och varma mackor, öppnade frysfacket och upptäckte att mackorna redan var varma, ja ljumna, de skulle vara iskalla!

Konstaterade att det gamla åbäket till kyl/frys hade lagt av efter att ha fört ett jäkla oväsen en längre tid. Som tur är så står, sedan en tid, brorsans gamla kyl och frys i köket. Så det var bara att föra över prylarna och då passade jag på att stänga av frysboxen i källaren och bära upp allt som var i den. Har upptäckt att jag är en svampplockarjunkie, 16.4 kilo fryst svamp ligger det nu i frysen, när ska jag äta all den här svampen?

Så nu får jag väl ta tag i rivandet av köket så att man kan börja använda prylarna utan att snubbla runt på alla prylarna som står ivägen. Men först ska jag titta lite på film och chatta lite med min tjejkompisar på Facebook och förhoppningsvis dra in lite stålar på Bingolotto.

Ni får ha det så bra.
M

Inga kommentarer: