måndag, september 29, 2008

Culturae Holmia Navigare Est, typ ;-)


Tog en lov runt Hufvudstaden i helgen. Det är fan så långt att gå. Fick dock se massor av konst i Stadshus tornet och mycket sevärt i Vasa museet. Men om ni tänker gå från centralen till stadshuset och sedan ta er upp till högsta punkten i tornet och sedan tillbaks för att sedan gå ut till Djurgården och besöka ett av alla museer så prova att gå runt lite hemma först, haha.

Nilla och jag avslutade med att ta en middag på Slingerbulten, med lite vin och en fantastisk fläskfilé med gratäng. När vi sen kom hem till Nilla så planerade vi hennes kommande kök över en flaska vin och sedermera lite mer vin osv.

Annars så har jag fortsatt att snickra på växthuset, det blir ju inte så mycket pga att det blir mörkt en timma efter att jag har kommit hem. Man hinner nätt och jämt ta fram verktygen, såga en bräda och spika upp den föränn det är dags att plocka undan efter sig.

Yoda, Nillas lilla svarta långhåriga katt, har blivit riktigt modig och hälsar på främmande direkt och sover på mitt bröst varje natt, hon har desutom börjat äta blötfoder, vilket hon inte gjorde i början.

Om det är något jag glömt eller ni undrar över så hör av er, ha det så gott.

M

Inga kommentarer: