onsdag, januari 20, 2010

Vatten, stan e full av vatten...

Splash, splash!
Skulle plocka undan julsakerna och lägga dem i julsaks kartongerna i "skräprummet" och då hörde jag ett svagt susande ljud från lilla garderoben/gamla toaletten. Öppnade dörren och såg en stor mängd vatten på golvet och en tunn stråle i luften från ett rör som var pluggat. Röret hade spruckit på längden och det var bara att knalla ner i källaren och stänga av vattnet och det gör man rakt under garderoben. Där regnade det från taket och jag slog hål på färgen och ett par liter brunt vatten regnade ner på golvet.

Hur jag än letade så hade jag ingenting att plugga igen röret med men kunde kapa röret och fylla det med tenn och lim för att få det hyfsat tätt. Fixade en bottenplugg dagen efter och slutförde jobbet, tyvärr var ju garderoben full av pappkassar med kläder som nu var dyngsura och de fick gå ett varv i tvättmaskinen.
Garderoben vart ju i varje fall ren :-)

Nu ska jag fixa lite käk så ni får ha de så gött.
M

Inga kommentarer: