onsdag, februari 17, 2010

Nytt tak nya läckor...

Tjipp på er!

Satt halva kvällen i går och surfade och letade med hjälp av Google och Google Earth efter någonstans att bo sista helgen i juli. Sjukt fula sajter hos en del campingar och västkust comunities och många campingplatser hade ingen websida men var omnämda på andra sajter.
Miss G och jag är nämligen bjudna på bröllop i Grundsund som ligger på Saltön där serien spelades in.

Stället som vi rekommenderats var naturligtvis fullbelagt och ägaren sa att om hon haft 2000 platser hade hon kunnat belägga den just den helgen det rör sig om. Förhoppningen står nu till en golfklubb som ligger i närheten, visserligare till ett något högre pris men samtidigt lite lyxigare och med frukost. Det fanns ett gäng campingar i Lysekil, men då måste man ta färjan över till Fiskebäck och sedan bussen ner till Skäftö och sedan gå en kilometer, tyvärr går sista turen vid 22-tiden. I värsta fall får jag kasta in en madrass och så får vi sova i bilen, bada kan man ju göra i havet.

Det är en gammal klasskamrat som fått för sig att ingå i äkteskap i sommar och han sa att det var otroligt vackert och romantiskt där nere och att det fanns bra fiske runt ön. Som tur är har jag semester den veckan så man kan ju åka ner en vecka innan och kolla runt hur det ser ut i semester Sverige, det sägs ju att det ska vara vacker på Sveriges framstjärt, förlåt framsida ska det tydligen vara.

Kommer att passera Vänersborg, kan ju vara kul att se hur det ser ut där, hann ju knappt att se själva stadskärnan när jag bodde där.

Det har runnit vatten mellan fönstren på övervåningen och i hallen direkt under, visste inte hur det kom dit. I dag när jag kom hem såg jag att det saknas färg i taket uppe i hallen och att det runnit vatten från taket ner till trappan och miss färgat tapeten och förstört fönsterfoder och taklist, verkar som om takläggaren har lite att förklara och betala.

Jaja det var det om detta, ha det så gött.
M

Inga kommentarer: