måndag, februari 15, 2010

OS-tider och jag har klarat mig bra från att se alla fiaskon som skulle resultera i guld. Miss G och jag har haft filmmarathon i helgen och medan hon har pluggat så har jag skött marktjänsten såsom matlagning och övrig hus skötsel. Kallt som fan på nätterna har gjort att temperaturen sjnkit med ett par grader varje natt, men ett par timmar senare så har jag fått upp värmen igen. Denna period av extrem kyla har gjort att pelletsförrådet snart gapar tomt. Hade lite dagsmeja i helgen och vart av med lite istappar, så snart kanske jag kommer åt att täta runt fönstren på övervåningen i hallen.

10 dagar kvar till löning och pelletsleverantören har knappt fått betalt för den förra sändningen och pga liten leverans så måste jag nog beställa hem lite till. Det får bli en pall med pellets i säck för då levereras strax under tonet. Känns lite onödigt att beställa hem 3 ton om man bara gör av med ett.

Tat kallt
M

Inga kommentarer: