tisdag, april 13, 2010

Gentlemen

Så har det gått 5 1/2 vecka sedan Martina Thun på P3 fick sin Juni och jag mitt ben och fot krossat. Undrar vem av oss som längtar mest tillbaka till jobbet, tror att hon har fler TV-kanaler än vad jag har.

Jag hade dock turen att vinna en utlottning av lite friplåtar, av UNT's Sportavdelning, till en tillställning på Birger Jarl. Ett par glas bubbel innan förrätten, som bestod av en chevre på toast med lite honung och sallad, grymt god. Sedan kom underhållningen, grymt bra och roligt. Till toasten fick vi ett kalasgott vin från Down Under som tyvärr inte finns på Systemet, går tydligen att köpa av Spendrups Vin AB om man har restaurang.

I mörkret kom sedan varmrätten, aningen ljummen, Entrecote med lite potatisgratäng och mer av det goda rödvinet Four Sisters Shiraz. Sedan mer underhållning och till slut kaffe och efterrätt bestående av glass/sorbet med färsk frukt. Vi skyndade oss ut efter efterrätten för att hinna ner till stationen och vårt tåg hem.

Söndagen gick i stilla mak och Miss G satt och pluggade nästan hela dagen, med små avbrott för lunch. Själv låg jag mest i soffan och tittade på TV och Facebookade. Tog mig dock ut i trädgården och rensade lite i rabatterna så att årets vårblommor kan komma upp.

Måndagen och tisdagen såg likadana ut, klippte lite i äppelträdet också men jag blir fort trött i det hela benet så det lär ta hela veckan innan jag är klar. Kanske kan jag få någon att hjälpa mig att kasta resterna i komposten. Styvfarsan var här och sotade idag och fyllde på pelletsförrådet. Vi åt lunch och tittade på framhjulet till minicyckeln som har punktering.

Fick slutfakturan från pelletsleverantören, kan få ångest för mindre. Har ju inte direkt fett med pengar nu när jag inte ens vet när jag får pengar från Försäkringskassan.

Jaja, ut i solen och njut och om ett par månader är hösten här.
M

Inga kommentarer: