måndag, april 26, 2010

Vinordic

Jag var in till Ackis i torsdags och träffade läkaren, han var sjukt nöjd över hur bra foten hade läkt och att rörligheten var så bra. Aircasten eller Brolinkängan som den kallas, Wayne Rooney går just nu med en sådan, får jag inte längre använda utan ska nu ha vanliga skor och måste börja att belasta foten lite. När jag hade kängan så fick jag högst belasta foten med 5 Kg och nu ska jag belasta med 20 Kg och om 4 veckor med 40 Kg och sen ska jag vara klar att belasta med fullt tryck.

Detta passade mig bra som då kunde köra bil och ta mig till Stockholm och med miss G's hjälp ta mig runt på årets vinmässa Vinordic 2010. Vi hittade massor med goda viner och har kommit fram till att det ska vara en blandning mellan den röda druvan Shiraz och den vita druvan Viognier men inte mer än 10% av den sistnämnda. Vi provade också en hel del Champagner och en Moscatel som serverades iskall, mycket gott. Vi fick med oss en herrans massa prylar såsom glas från J.P Chenet och Amaretto di Saronno, nyckelsnoddar och kapsylöppnare från Rekorderlig Cider, pennor och vinöppnare m.m.

På söndag eftermiddag när alkoholen gått ur kroppen så åkte jag hem till Tierp och tog en sväng förbi den nya sjön, där låg isen fortfarande men det var gott om Tussilago. Solen sken och det var varmt i luften, trots detta så var det gott om snö på vägen dit och det var tur att man fick öva på sådan körning i lumpen. En vanlig bilförare hade fastnat halvvägs. När jag sedan kom hem var det fortfarande gott om snö på baksidan men den försvinner nog om ett par dagar. Vi fick ju gott om snö i torsdags, när jag skulle med sjukbussen var det runt 15 cm och när jag kom hem på eftermiddagen hade det kommit 15 cm till.

I morgon har jag tid hos sjukgymnasten och på fredag ska miss G och jag titta in på lite gratis bubbel på Öfre slottsgatan om vädret tillåter. Regnar det stannar vi hemma och myser med lite film istället. Vill ni se fler bilder så finns de på Fejjan under Spring/Summer 2010.

Ha det gott och bränn er inte i vårsolen.
M

Inga kommentarer: