onsdag, september 22, 2010

Hösten är här.

Det händer saker i stan. Den amerikanska versionen av Män som hatar kvinnor -The Girl with the Dragon Tattoo ska delvis spelas in på drottninggatan och slottsgränd. Därför har man fixat lite med fasader och skyltar.

Annars händer inte så mycket, jag hinner hålla på med altanen på baksidan i 45 minuter varje kväll jag kommer hem från jobbet och på den tiden hinner jag ungefär 12 cm i djupled. På fredagarna slinker jag förbi Vendel och hämtar lite kantareller i skogen och sen blir jag ståendes i dagar för att rensa den samma. Nu senast blev det tre kilo som sen skulle rensas och stekas.

På jobbet har vi hur mycket som helst att göra eftersom det numer bara är Nicke och jag som jobbar på fabriken. Vilket våra kunder inte bryr sig om och beställer extra allt på varje order.

Blir lite kort idag så ha det så gött.
M

Inga kommentarer: