söndag, september 26, 2010

Tjabba!
Veckan har flutit på med både bra och mindre bra saker. Fick ett brev från Försäkringskassan att Elias inte längre hade rätt till underhåll dvs jag behövde inte längre betala pga att han nu bor i ett fosterhem. Tror ni att Uppsala Kukkommun har brytt sig om att meddela mig, nope och efter att ha talat med dem vet jag fortfarande ingenting. Har ingen aning om var an är eller hur han mår. Tack för det pencil puchers at Uppsala Kommun.

Jag har fortsatt att varje dag snickra på altanen och har nu bara en meter och 75 centimeter kvar till väggen. Men det tar sin tid då jag bara hinner 12 cm per dag.

Miss G och jag fick en helkväll av min far på Göta Lejon med Blue Man Group. Vi kom dit och åt tonfisk till förrätt med ett glas vitt. Till huvudrätt fick vi lamm och ett sagolikt rödvin. Till dessert fick vi en magisk Tiramisu med blåbär och lite gotta att dricka.

Sen vart det dags för en otroligt underhållande show där man aldrig visste vad som komma skulle. Efter ett tag så kastades det ut serpentiner i vitt papper och helt plötsligt så kom det toapappersrullar och hushållspappers rullar bakifrån och efter fem minuter så hade vi alla drunknat i ett hav av papper.

En mycket underhållande show och när dem var slut så åkte vi hem till miss G och tittade på TV via nätet, drack lite mer rödvin och när vi precis skulle somna kom miss G's son K hem med sitt ex och ville ha mat. 3 på natten!!!

Gjorde klart det mesta i miss G's hall och åkte sedan hemåt, stannade i Vendel och plockade på mig lite kantareller. Det vart dryga kilot och det finns fortfarande gott om svamp om det inte fryser till.

Ha det gött och glöm inte att det snart är marknad på Vaksala torg, med goda korvar och massor av kryddor.
M

Inga kommentarer: