måndag, oktober 11, 2010

46!

I torsdags så vart min vardag lite mer annorlunda än vanligt. Fick dryga 100 hälsningar på Fejjan från när och fjärran och av nära och kära. Min far kom för bi på jobbet med en äkta Ardy Strüwer och min mor med blommor och tårta, chefens fru skickade choklad och när jag sedan kom hem så kom överraskande min underbara flickvän med mer tårta, en flaska bubbel och biljetter till RAW nu på lördag med mina favorit komiker, Magnus Betnér, Ahmed Berhan, Messiah Hallberg, MC: Mårten Andersson.

Fredagen var som vanligt kortdag på jobbet och sen en shopping promenix på stan och sen upp till Ackis för att växla in lite kvitton mot ett frikort och sen kom MrX och hämtade upp mig på sjukhuset för vidare färd mot Österbybruk. Där växlade vi pengar mot lite lammkött som vi sedan styckade upp i mindre delar.

Helgen spenderades i soffan med mys med Miss G och mängder av god mat, om jag får säga det själv, och gott vin. Bar in den sista pelletsen i pannrummet men blev lovad leverans av ny på måndag. Sen vart det en del film och TV och när Mis G var tvungen att jobba ett par timmar så passade jag på att gå och handla och fixa lite i köket.

I morse så skulle vi ta 06.35 tåget men tydligen ville inte chaffisen det utan låg kvar hemma och trynade, så vi fick ta regionaltåget 06.55, jag hade dock sån tur att jag kom i tid till jobbet trots allt. Jag brukar ju ta 06.20 bussen annars och kan då sitta och sova i lugn och ro, nu vart det mer stress och bök, dåligt UL.

Näe nu är det sent och dags att lägga sig och ladda batterierna, ha det.
M

Inga kommentarer: