söndag, september 04, 2011

Hösten är här.

Ja då var det höst igen. Har burit shorts fram till sista Augusti, men nu åkte i tvättmaskinen, man vill ju inte att Turkarna ska säga att Svenskar är skitiga :D

I veckan på jobbet har det varit turbulent, byggfirman som ska bygga nya fabriken har avskedat all personal och det förstår jag, jag hade ensam kunnat gjort deras jobb på en vecka. Ordermässigt är det totalt kaos, vi får in hur mycket som helst och jag som ska gå på semester i en vecka!

I lördags packade jag bilen full med det som ska med till Stockholm, Uppsala, dvs katten ska med till Miss G och resväskan till jobbet. Passade på att fylla bilen med spillvirke på jobbet, blir bra ved i vinter.

På vägen in stannade jag i Vendelskogen för att fylla på med lite mer kantareller och ett gäng fina Karl Johan svampar och väl framme i Fredhäll så plockade jag upp mi lady och sen gjorde vi omelett till lunch och en promenad på Kungsholmen. Till middag blev det en lasagne med 1 1/2 liter kantareller :D

Kvällen tillbringades på Solstugan med mycket gott att dricka. Söndagen kom smygande med brist på katter som gömt sig i soffan och under ett täcke, men när jag väl hade kammat Yoda och talat om för henne att jag skulle resa bort i en vecka så lämnade hon inte min sida och när jag sen sa Hejdå i dörren stod hon och såg väldigt förvånad/orolig ut.

Inga kommentarer: