onsdag, oktober 12, 2011

The king is dead, long live the king...

Steve Jobs är död och hela världen sörjer detta geni som knutit en stor skara människor samman. Jag håller på att tömma garaget för att få in den andra bilen och passar på att kasta alla gamla paraboler och decoders för att ge plats i källaren och hittar då min gamla Mac Plus som lackades om för att se ut som en Next dator. Den dator som Steve Jobs skapade efter att han lämnade Apple första gången.


Marcus Birro hinner på ett par timmar ansöka till partiledarrollen hos KD, förlora jobbet på TV4, dra tillbaka kandidaturen och få nytt jobb på Expressens TV-kanal, samt tycka synd om sig själv som vanligt, starkt jobbat.


På jobbet börjar vi se utveckling på byggsidan och nu i veckan kommer en elkille och sätter upp belysning och äntligen har vi fått så pass tätt att det är varmt i lokalen när vi kommer till jobbet på mornarna.


Jag fyllde år i fredags och passade på att bege mig ut i skogen och plocka lite kantareller, tre sorter och det blev en full korg och två systembolaskassar och nu på fredag kommer det ett lamm som ska styckas och fylla upp den redan fulla frysen.


Nej upp och hoppa nu alla som ska iväg och jobba, själv ska jag hoppa in in duschen och bege mig in till mitt jobb som bjuder på nya spännande möten så gott som varje dag. Krama varandra i trafiken :D


M

Inga kommentarer: