måndag, januari 02, 2012

Gott nytt år!


Så har jag äntligen gjort slut med 2011 ett år som varit som en berg och dal bana. Mycket kyla och trängd ekonomi, men samtidigt resor och möten med människor jag trivs med.

Veckan på jobbet har varit lugn, vi har inventerat, städat och så i torsdags kom min far och lämnade över årets julklapp, dvs en matkasse, dock i två kassar och jag fick med mig färskvarorna hem och tog resten idag.

I lördags, dvs nyårsafton, så åkte Miss G och jag med SkyView upp till Globens topp. Det var en resa som vi fått av min far för ett år sedan och inte hunnit med förrän nu. Vi hade tur med vädret och kunde se hur långt som helst, en mycket underhållande resa 130 meter rakt upp.

Lite senare på dagen hade vi bokat föreningens bastu och kunde avsluta året nyskrubbade och rena med ett par kalla öl i mysig miljö. På kvällningen vart det matlagning i den högre klassen och vid bordet satt även Miss G's son och katten Sissi som exemplariskt satt på sin stol och väntade på mat och utan att tigga åt av det hon fick från sin bordstablett.

Kvällen avslutades med att vi tittade på alla fyrverkerierna och ljuslyktorna som passerade Globen. Dagen efter vaknade jag strax före 10 och hade lite lätt ont i huvudkontoret, första gången på närmare 10 år, tog 2 Panodil och ett glas vin och sen var värken över. Lämnade Miss G i sängen, döendes, och tog tåget hem till Tierp och det 10-gradiga hemmet, pga pannhelvetet. Drog igång en brasa i vardagsrummet en i pannan och drog igång ett elelement och efter ett par timmar så var det hela 17 grader inne.

Naturligtvis slutade pannan att gå vid 3-tiden på natten och när jag gick ner för att starta om den så gick strömmen, i hela Tierp, startade då en brasa och den gick fram till 05.30 då jag fick starta om den och sedan ta mig till jobbet. Döm om min förvåning då pannan fortfarande gick när jag kom hem. Diskade av två ugnsplåtar och det var tydligen för mycket för pannan för då la den av igen.

Jaja, hur som helst så är det ju nu så varmt att det går snabbt att få upp värmen inne, inte som de två tidigare vintrarna. Kostnad för uppvärmning december 2010, runt 7000-8000 och 2011 runt 3000, förra året hade jag knappt plusgrader inne och nu full värme :D

Slutligen så önskar jag er ett gott nytt år detta 2012, puss å kram på er.
M

Inga kommentarer: