onsdag, juli 04, 2012

Summerlovin' my ass...

Så har vecka 27 gjort mer än sin halva och vi har kommit ikapp på jobbet och allt som igår fanns på jobbtavlan är så gott som klart, naturligtvis kom det in ett par saker som rent tekniskt skulle kunna gå att fixa, men ingen vill jobba natt, så det blir en del fix och trix de två dagar som återstår innan vi stänger fabriken för semester.Pga att bussarna går lite dåligt och att Nicke ska ta en tripp uppe i lappträsk med allt som hör bestigning av Kebnekajse och Skuleberget att göra, så har vi promenerat ner till stan varje dag efter jobbet. Vi startar vid 16.50, hinner prata hela vägen och passerar efter en stund en kvinna som bor i Tierp men jobbat mittemot polishuset, hon sitter där och väntar på bussen. När vi kommit ner på stan och jag går vidare mot tåget så ser jag henne ofta på perrongen, hon tar samma tåg som jag till just Tierp. Vi betalar samma pris för våra biljetter men jag får lite motion.

Nu är det inte så långt kvar innan Miss G och jag ska stressa oss igenom en semester på 3 veckor och hinna allt vi inte hann förra året, Öland, Åland, Europa, Gräddö. Vi får se var vi hamnar.

I helgen var Miss G här och vi tog det lugnt och njöt av god mat och gott vin, men på söndagen fick jag veta att min far var intagen på hospitalet pga sitt dåliga hjärta, så jag knallade ner till Ackis i måndags för att besöka honom, det var en man mycket medtagen och som såg minst 30 år äldre ut som satt i en säng utan TV, radio eller något annat att fördriva tiden med. Vi satt och pratade i två timmar innan jag var tvungen att ta mig hem till Tierp igen men då såg han betydligt piggare ut. Igår vart han utskriven och idag var han förbi mitt jobb trots total orkeslöshet. Hans värden är på topp men ändå har han ingen ork överhuvud taget.

Nej nu måste jag ta itu med tvätt, städ och gos med Yoda, ha det så gott allihop och glöm inte att tråka min lillebror som fyller 40 den 12:e, gammal gubbe det där :D

M

Inga kommentarer: