onsdag, juni 27, 2012

Summering av början på vecka 26

 I måndags morse gick jag ner till stationen för att ta tåget in till Uppsala, döm om min förvåning när tåget redan var näst intill fullsatt. Det visade sig dessutom vara ett tåg som var 30 minuter försenat. När jag sedan efter en hel dags hårt slit i fabriken dröjde mig kvar för lite eftersnack och sedan gick till busshållplatsen visade det sig att det var glest mellan bussturerna och det gjorde att jag missade mitt tåg med 2 minuter och att det inte skulle gå något nytt förrän om 58 minuter. Så i shorts och piketröja gick jag på stan i regnet och köpte mig ett nytt skal för att skydda min nya telebobo.


I tisdags, dvs igår, så kom jag hem och då hade min nya Hibiskus slagit ut, den första knoppen av 3. När jag sedan satte mig vid datorn hade jag fått ett meddelande på FB från min fars särbo om att han låg inlagd på UAS för problem med hjärtat.
Vaknade  i morse och tog bussen till jobbet, man vill ju inte komma en timme för tidigt dit :D Stannade vid stationen för att ta några snabba bilder på den fina vallmon.
Efter jobbet tog jag bussen med de andra till stan och tog mig sen till UAS Avd 35D för att se hur det var med min far. Han var mycket medtagen och såg minst 10 år äldre ut än vad han är. Enligt egen utsago har han goda värden på allt med har ingen ork och blir fort andfådd. Jag satt och pratade och lyssnade i två timmar innan det var dags att skynda till tåget. Han var orolig att jag inte skulle hinna på 18 minuter, men jag hann stanna och ta några snabba bilder med telefonen och hade 8 minuter till godo innan Upptåget kom.

När jag sen kom hem hade jag fått paket från Byggla.se, en tumstock och en tischa som tack för att jag skrivit om dem här i bloggen och startat ett projekt på deras site. Har du minsta lilla sak att snickra ihop gå in på deras site och bli belönad.

Nu ska jag slänga ihop något gott att äta och ta mig ett glas gottisch, puss å kram.
M

Inga kommentarer: