söndag, januari 27, 2013

Kylig vecka

 Det har vart en kylig vecka med temperaturer runt -20 så gott som varje natt och veden har tagit slut så det har krupi ner till 11 grader inne.
 Yoda har flyttat in till vardagsrummet då det är det varmaste rummet, där står ju ett extra element och tuffar på för fullt.
 Vid jobbet händer det spännande saker, jag är belagd med yppandeförbud, men kan hänvisa er till denna site http://www.latitude-59.se/
 Här byggs det av bara den och massor av ved blir det av allt spill, så nu i veckan skall det samlas in ved i kärran.
 Jag fick tillbaka min bil i fredags och nu går den som den ska, kostnad 30 000. Man hade ju hellre skickat den på skroten om man vetat om hur dyrt det skulle bli. Men nu är den ju nyrustad runt om och förhoppningsvis ska den nu hålla i minst 5 år.
 Tydligen är jag den enda som jobbar på firman, de här två lökarna sitter mest och gaggar :D
 Fick ta bussen en morgon då UL inte hade lust att köra något Upptåg, dock får jag äran att betala fullt varje månad.
Miss G var förbi i  helgen för första gången sedan Gambia, vi åt lite gott och drack en del gott och såg några bra och några mindre bra filmer. Jag lyckades få upp temperaturen till hela 16 grader i huset, dock alltid minst 23-24 i vardagsrummet. Näe om man skulle se till att betala lite räkningar, det är ju alltid lika skoj :-(

Inga kommentarer: