onsdag, augusti 21, 2013

RAW Summer Fest 2013

 Underbara fantastiska Thaiboat i Hammarby kanalen, väl värt ett besök en solig dag. Har man inte råd att åka till Thailand så är detta det närmsta man kommer.
 Passa på att prova deras frozen drinks, för de är bara såååå goda, visst de kostar en dryg hundring men är värda så mycket mer. Du kan ju alltid ta blomman och smycka ditt hår med ;-)
 Efter en långpromenad Årstaviken runt tyckte vi att vi var förtjänta av en liten paus vid Skanskvarn, visade sig att Hammrby hade hemmamatch den dagen och Bajenfansen flockades runt oss, tur att man inte hade DIF-tröjan på sig :D
 Denna värmande vy mötte mig då jag var på väg hem från storstaden :D
 Stannade vid mitt svampställe på väg hem en dag och fick ihop en korg, denna bild är tagen innan den vart full.
 Var ner till brädgården och köpte lite virke för att färdigställa altanen på framsidan och fick syn på denna skylt slash flyer. Gratis lördagsnöje med musik, och tipspromenad med priser.
 Vi satt en stund i spat och bubblade i dubbel mening, jag hade ju köpt en flaska av det numera tillbakadragna Proseccon från Juliana, pga explotionsrisk. Den exploderade inte och var precis så god som betyget i media meddelat, en 4.
 En varm och skön dag, så tom Yoda vågade sig ut för att hålla oss sällis :D
 Kräftor, räkor, västerbottenpaj med kantareller från veckans skogspromenad, lite snaps och öl och vitlöksbröd ute på altanen var inte helt fel, en toppendag!
 Lite reklam för det företag jag ibland jobbar lite för, indirekt.
 Ibland så tar jag lite krokiga vägar hem från jobbet, detta hus ligger nära min gamla gymnasieskola och är en privatbostad.
 Norra Latin i Stockholm, en av stans vackraste skolbyggnader. Här skall det bli skoj från 14.00 till 23.00 aka RAW Summer Fest.
 För ynka 215:- fick jag se och höra 34 komiker dra sina senaste skämt, visst, det var många som du aldrig hört talas om men även de mest kända.
 Kodjo Akolor, mannen som får mig på bra humör varje vardagsmorgon, delade med sig av sin sommar och att han kanske inte är någon vidare kanotist.
 Dogge Doggelito, såg ut som Freddie Mercury, och hade ingen cykel med sig men ett helt gäng skämt och kan behöva slipa lite på sina dem.
 Dagens hjälte som fixat denna fest, han öppnade och hälsade alla välkomna och styrde upp hela dagen. Träffade honom lite senare på dagen och han var såååå himla trevlig, efter att alla hade gjort sitt så tog han och Messia Hallberg en öl i baren och ställde ändå upp på lite bilder. Dock var mitt SD-kort fullt och mobilen död, så det fick blöi ett par crappy iPhone bilder.
 Hann precis tillbaks från ett besök på urinoaren på andra sidan gatan när det var dags för Thomas Oredsson, som ibland bor ute i Räfsnäs, nisom känner mig väl vet att jag hade mitt första sommarjobb där. Som vanligt och med den pondus han har så var han nog en av dagens bästa komiker.
 Magnus Betnér gör en ju sällan besviken, han kom , han sågs, han segrade. Han hade kunnat trollbinda oss mycket längre än vad han hann med.
 Den alltid lika charmerande Dominik Henzel, skrattade så att det var på gränsen till att få byta kallingar :D
 The one and only David Batra, vad kan man säga, hamnar jag på en öde ö så hoppas jag att han finns där för att hålla min hjärna i trim :D
 Regnbågsvackra Zinat Pirrzadeh passade på att tala lite allvarligt och skämtade som bara hon kan, skämtet om att hon blivit kallad hora men svarat att hon aldrig tagit betalt drog ner horder av skratt.
 Mys Mårten, stötte på honom på väg till toa och tog i handen, han ville att vi tog en bild på oss tillsammans. Jag var dock lite på snusen och kom inte ihåg hur man växlar till frontkamera så det fick bli en sån här bild :D
 Schyffert var en av de gamla rävarna som dök upp och jag tycker att allt följde schemat rätt bra denna maratonfest som pågick från 14 till 23, vi var dock där ett tag till på efterfesten ;-)
 Hen går man tydligen.
Ja, snart är det dags att se hur fin denna parken ska bli.

Puss och kram på er, snart är sommaren slut och hösten närmar sig, ta hand om er.
M

Inga kommentarer: