måndag, augusti 11, 2014

En arbetsvecka går ju så fort.

 Så himla snygg den blev, Biotopias nya damm som står i Vasaparken. Den kommer bara att bli finare med åren då växterna får växa till sig.
 Passerade Pelle Svanslös lekplats och där satt Pelle och Maja i kanten vid Engelska parken.
 Ser inte Domkyrkan väldigt kattlik ut?
 Veronica Maggio och Jason Timbuktu Diakite hade konsert i Botaniska trädgården och satte nytt publikrekord 5746 personer såg konserterna. De som inte hade biljetter satt och hade picnic runt om.
 Jag promenerade vidare ner mot stan och Timbuktu hördes klart och tydligt hela vägen. Flustret såg inbjudande ut.
 Slottet lyser fortfarande upp i stan med sin nya ljusa färg, det enda som saknas är lite svanar i dammen.
 Passerade några av stans lägsta och äldsta småhus och hörde fortfarande Timbuktus låtar tydligt mellan husen.
 I lördags var det årspremiär för lite kräftor med en fantastisk Västerbottenostpaj, vitlöksbröd och rosé.
 I söndags tog vi oss en tur till Trägår´n i Söderfors, där vi strosade runt och tittade på alla fantastiska växter och Dalälven.
 Några av alla de fina dagliljor som Per och hans fru erbjuder till hyffsade priser.
 Tänk att kunna sitta här en kväll över ett par glas vin.
 Passade på att ta en promenad runt Söderfors och tittade lite på den fina kyrkan som står där.
 Ganska tjocka väggar får man säga, märks när man ser det stora runda fönstret.
I kväll bjuckade chefen på middag på Costas och som vanligt beställdes det in massor av småplock innan maten, så när den kom in var jag redan mätt men lyckades få ner nästan hela denna tallrick också. När jag sedan skulle ta mig hem så visade det sig att jag efter dusch och ombyte glömt att packa ner shortsen, där busskortet ligger. Lasse var dock hygglig och skjutsade ner mig till jobbet och sen i ilfart ner till stationen och jag hann sitta i 9 minuter och vänta på avgång ombord på tåget.

Ta det lugnt ute i sensommaren, snart gör hösten intåg och det blir kyligare om kvällarna. Puss på er.

Inga kommentarer: