onsdag, augusti 06, 2014

Det var den semestern, nu är man tillbaka på fabriksgolvet igen.

 I onsdags så bestämmde vi oss för att dela på en krabba till sen lunch, det regnade lite så vi tänkte sätta oss under markisen på framsidan. Öppnar dörren och där står en brandbil, det visade sig att en så kallad mopedbil kört över Herr Gåman och landat på andra sidan vägen, ingen skadad då det var låg hastighet.
 Eftersom vi jobbade mycket i trädgården undert semestern så skippade vi resan till Norge och tog en lite tur till Åland istället. Det var ju kanonväder hela semestern så det var till att spendera stor del av resan ute på däck.
 Började lunchbuffén med lite räkor, tre sorters rom och aioli och fortsatte med sillar, strömming och lax, samt lite kallskuret kött.
 Fortsatte med en tallrik kallskuret och en tallrik varm mat innan jag gick loss på den avslutande tallriken med desserter och godis.
 Lyckades ha sönder mina glasögon från Lidl för 29:90 så jag köpte ett par nya i Viking Line butiken, passade på att köpa lite cool doft att pryda badrumsskåpet med.
 På lördagen var det dags för årets Stockholm Pride 2014 och som vanligt var det mycket politiker med, speciellt som i år när det är valår. Även Anders Borg och statsministerns förra fru gick med, samt en hel drös av de andra partiledarna.
 Alltid kul när folk tar sig tid att posera, det blir så mycket lättare att få med dem på bild.
 Conchita Wurst och Vladmir Putin, kom inte till tåget men det gjorde deras lookalikes, dock var Conchita med tidigare under veckan.
 Simon Davies åkte båge i år, vill ni se mer från paraden så finns det på min Facebook sida. Förutom alla kändisar så såg jag ett gäng kompisar från Fejjan som jag brukar träffa i tåget och en del som jag inte träffat förut.
 Efter paraden som vi besåg i strålande sol så var det dags att ta en bit mat och dryck, passerade Kungsträdgården där det var Thailandsfestival. Tog varsin Singha och satte oss på en staty och så kom radioprataren Artäng från P4 Uppland förbi för en pratstund samt tog några fina bilder på oss.
 En stund senare dök detta gäng upp och undrade om de kunde slå sig ner, efter en stund så visade det sig att det var min kusin som jag inte sett på cirka 30 år.
Vi avslutade kvällen med att titta på lite snygga bilar som cruisade runt i stan. Söndagen avslutades i Tierp med ett litet besök på Fullerö Handel som mellanstick. Ha en skön avslutning på sommaren och hoppas att det kommer mycket regn till Sala som brinner för fullt. Puss på er

Inga kommentarer: