söndag, april 12, 2015

Kampen mot klockan!

 Jaha så var det slut på påsken det här året också, det vart en del gott att äta, sill, potatis och en massa ägg, lax, såser och rödbetssallad. Hur fan ska jag kunna bli av med magen innan sommaren?
 Lite lättare lunch med det nödvändigaste, gick ändå upp över två kilo under påsken, så nu är det dags att ta tag i den biten.
 Åt två mackor till middag, rester från påsken, rökt lax som jag hackade i bitar och finhackad rödlök som jag blandade med crème fraiche och lite hovmästarsås och lite dill.
 Gamla spelbutiken har nu blivit ytterligare en prylaffär, får se till att besöka den innan den också läggs ner.
 Mina fina vår irisar/dvärgirisar har kommit upp, tror jag ska skaffa fler sånna, älskar dem, de blommar mycket längre än vanliga irisar.
 Min förrätt i fredags var en Italiensk  mix av lite skinkor, ost, korv och sallad med härliga tomater.
 Till frukost en Piadina, dvs ett flatbröd med ost, skinka och sallad i, till det te och bubbelvatten eftersom jag skulle köra bil.
Hälsade på min far som är mycket sjuk och har tappat mycket i vikt, han kämpar på och är trots alla droger fortfarande mycket vaken i knoppen. Läkarna sa att han levde på övertid redan förra sommaren, så han har nog inte så långt kvar, så det gäller att hinna träffa honom nu och få svar på de frågor man har.

Ha nu en riktigt fin söndag på er alla, puss och kram / M

Inga kommentarer: