onsdag, maj 27, 2015

Dödens väntrum.

 En tuff vecka, kontaktat en bra begravningsbyrå, fått dödsattesten samt tillstånd att sprida farsans aska i Lidöfjärden. Jag har stängt av kyl och frys och kastat innehållet där samt det som fanns i skafferiet, ville inte spara på vaniljvisppulver som gick ut 1996, kan lätt konstatera att min far ärvt sin fars egenhet att spara på allt.
 Nära döden upplevelse var att styrskåpet till den gamla roboten tvärdog och detta pga denna krets som bokstavligen brann, fick tag på en ny men skrället vill ändå inte funka, så nu måste en tekniker komma upp och prova med ett byteskort för 43 papp!!!
 Någonstans här är det som knaset finns.
 Hade tänkt fixa pumpen till bubbelpoolen, men det regnade så jag passade på att plantera om 8 Hibiskusar istället.
 Min stående Hoya (porslinsblomma) passar på att blomma just nu och nej det doftar knappt någonting. Jag tänker alltid på Blixt Gordons rymdskepp när den blommar.
 Visade sig att den andra Hoyan också ville visa upp sig och nej den doftar knappt någonting heller, man ska satsa på lite ovanliga sorter och inte de där gamla som folk hade för att dölja odörer med.
 Var på dejt i Vallentuna och efter en fantastiskt god middag och vinst för Mums Mums i Eurovisionsschlagerfestivalen, långt ord det där, så gick vi en långpromenad dagen efter. Visade sig att det var cirkus på gång.
 De här barnvagnarna ser misstänkt lika ut som mina gamla Kochinhöns jag hade.
 Reagerade lite då jag passerade denna skylt, jaja, svårt att bevisa, men man misstänker ju att alla grannar gått ihop med varsin motorsåg.
 Hittade denna bild i uteförrådet på balkongen hos min far, en kadettbal för många år sedan, drabbad av fukt och smuts, men den ska nog gå att rädda.
 Nicke på jobbet kom hem efter en dryg vecka i Japan och hade med sig dessa presenter, Japanskt rödvin, musselsoppor och grädden på moset, isform med R2D2, nu måste jag ju ficka till något groggmässigt till helgen.
 Lite av våra nyheter på jobbet som jag lyckades plåta då vår säljartjej stannade vid jobbet för en kort stund, hon är förjäklig på att sälja prylar som håller mig på tårna.
Igår var jag förbi Sävja utanför Uppsala och firade att min yngsta son fyllde 10 år, vi sparkade lite boll och fikade. Elias följer sin far i att vara liten för sin ålder, men det har ju gått bra för mig och det kommer det säkert att göra för honom med.

Puss och kram på er alla, njut av livet, man vet aldrig när det tar slut.

Inga kommentarer: