lördag, juli 11, 2015

Livet går vidare och sommaren har kommit av sig

 Glad sommar på er, ja eller grattis till att hinna få tid att klippa gräset mellan skurarna. Det är i vart fall högsäsong på Hibiskusarna, har tre som blommat i veckan som gått, en av dem uppkallad efter min ena brorson.
 Sista flyttlasset efter min fars lägenhet har gått och nu är garaget och övervåningen fyllda av all möjlig junk, dags att sätta igång med sortering av vad som ska kastas och vad som ska avyttras eller sparas.
 Uppsalas mest omdiskuserade fasad har åter fått sitt tårtpapper som fasad dock lite mindre cirklar men klart mycket mer i tiden, lite modernare.
 De fyra små plantorna av Lavendel jag köpte för några år sedan har vuxit till sig och fyller nu upp framsidan och sprider små avkomlingar över hela överdelen av tomten.
 Känslan att efter en hård dag på jobbet att kunna kasta av sig kläderna och lägga sig i ett varmt bad och få massage, otroligt skönt.
 I ett par dagar fick jag njuta av mina pioner men sen kom regnet och nu ligger dessa blommor på marken dygnsura och inte lika vackra längre.
 Har kommit ikapp på jobbet och det är slut med all övertid och dags att satsa på sig själv och har därför bokat en resa för att fira min 50-års dag, ett år i efterskott. Jag tog ut 7 dagar semester förra året men jobbade två av dem pga branden. Så i oktober blir det en vecka egentid i Thailand.
 Hela uppfarten är full av smultron, men det ärogräset som jag inte hunnit med att ta itu med som oroar mig, det har tagit all näring från mina älskade blommor.
 Va! Är det redan höst? Denna svamp växer i allén i Tierp bara 100 meter hemifrån, nu får banne mig solen se till att komma fram.
 Jahaja så har vi fått en ny maskin på jobbet, ska bli skoj och se vad vi kan få den att göra.
 Avslutar jobbveckan som vanligt med ett par kalla på Latitude-59 och sen åter till kaoset i Tierp.
Så jag lämnar er nu med värjan redo och hoppas att ni passar på att njuta av sommaren, trots regnet, det finns ju Netflix och vin, grilla kan man ju alltid göra under tak, puss och kram på er.

Inga kommentarer: