söndag, december 20, 2015

4e advent är kommen

 Snart vänder det, hör jag folk säga, det är det enda folk verkar längta efter, lite ljus i tillvaron.
 Glassfirman som låg i Svava och som stängt fram till april verkar ha fått lämna in handduken, för nu har Forsa hembageri öppnat en filial där.
 Äntligen är nya trappan vid Tierps station klar, mycket snygg med imbyggd belysning.
 Fredagens 2 öl som vi brukar avnjuta vart i fredags 6 öl och en del shots med middag och en sväng ner på Villa Romana och ett glas rött innanjag var nödd och tvungen att ta mig hemåt. Kom hem efter midnatt för att sova ett par timmar innan det var dags att åka in och jobba 4 timmar.
 Passade på att plåta lite på väg till tåget.
 Bilen har gjort sitt och jag har nu överlämnat den för skrotning, en trotjänare som gått nästan 28000 mil och som rymde 2,5 m3, vila i frid GOO 069!
 Sov ut länge i söndags och samlade krafter för att bära ner en halv pall pellets i pannrummet samt att fixa Mercan.
 Tjuvkopplade mig in via säkringsboxen och fick upp bakluckan så att jag kunde sätta batteriet på laddning, snart kan jag köra in bilen i garaget.
Ingen snö i sikte i år, men kransen är uppe och jag är glad att slippa lappmöglet och jobbet att hålla vägen fri från plogsnö. Ha det gott i vrckan och stressa inte nu inför jul.

Inga kommentarer: