tisdag, december 08, 2015

Så har vi avverkat en vecka av december

 Som ungkarl så passar jag på att vila ut på helgerna samt att laga till lite matlådor inför kommande jobbvecka. brukar bli ett par tre rätter.
 I Uppsala utanför S:t Per gallerian har Tomten fått en fåtölj, har dock inte sett till den fete gubben ännu.
 Förra året gästades vi av Musikhjälpen 2014 och de döpte om Stora torget till Kärlekens torg, det fanns en kort tid en skylt på den centrala lampan på torget som proklamerade detta. Nu har man satt upp ett kärleksträd på torget som minne av detta.
 Fick lite godsaker av jobbarpolaren som vart en sväng i Peking, lite chillikorv öl och vodka går ju alltid åt .
 Uppsala är vackert tidigt  på morgonen närman passerar stationen och det finns lite nysnö på marken.
 Lite nya dekorationer i träden nere vid S:t Olofsbron, fint med Domkyrkan i bakgrunden.
 Samma Domkyrka som år efter år återfinns i pepparkakshus form i fönstret hos Günterska hovkonditoriet.
 Pelardomkrafter som orkar lyfta en 6 tons plastmaskin så att vi fick ner den 10 centimeter så att den vart lite mer stabil.
 Bilbesiktningen som gick åt helvete, ska försöka göra mig av med bilen och då slog de ner på bromsrör och ABS systemet, skit också.
 Vretgränd har fått en fågel mellan husen, mysigt.
 Vart bjuckad på julbord i fredags på Latitude-59, försökte att inte lasta på så mycket då jag vill hålla kaggen i schack inför nästa resa till värmen.
 Så jag hoppade helt över godisbordet även om  jag var sjukt sugen, skippade fruktbordet också.
 Men en stor bit ost och minst 9 sorters korv, 4 sorters lax och revbensspjäll fick jag i mig.
 Smedsgränd/Dragarbrunnsgatan har som vanligt fått ett ljusträd.
 Svava satsar i år stort på sin entré och på torsdag ska jag dit med jobbet och äta persiskt.
 Trots att det börjar bli ont om kontanter kunde jag inte motstå denna lilla jul orkidé för 49:90 på Lidl.
Nya trappan i Tierp är nu invigd och innehåller ljuskuber som ska guida oss resenärer. Ha det gott och njut av att ni slipper skotta snö.

Inga kommentarer: