tisdag, augusti 02, 2016

Farväl Thailand, för denna gång

 Den sista dagen i
 Det kallas för draktemplet pga den drake som slingrar sig runt den runda byggnaden och som man när det är öppet kan gå i upp till toppen, tyvärr inte denna dag.
 Drakens bakben som vilar på grunden och 3e våningen.
 Eftersom min underbara kvinna jobbade i Korat så ringde hon in en gammal vän, Jim, som tog hand om mig och körde mig till detta ställe.
 Ett av massor av coola ställen att ta bilder på.
 Påfågelentreén vid templet
 En elefant i trädgården.
 Tusenfoting och den var riktigt lång, dryga 10 cm
 Draktemplet är riktigt coolt
 Detta är toppen av byggnaden och det är ståhöjd i munnen
 Biologisk tunnel
 Tao, som betyder sköldpadda i detta fall en entre till en annan byggnad
 Man har alltid roligt med Jim även om hon inte kan så mycket Engelska och jag inte så mycket Thai.
 Min älskade polis hade kört i drygt 3 timmar för att komma och ta farväl av mig innan jag klev ombord på planet hem.
 Buddy älskar att få vara nära och bli ompysslad och slickar gärna i sig saltet från mina fötter
 Passade på att tapetsera om några skador medan jag väntade på att polisen skulle bli klar med sitt jobb, han få i mig några öl och sedan vaskade hon upp torkhanddukarna jag hade till tapetseringen under övervakning från Buddy
 Sen åkte vi till View Dee för att äta middag
 Råa räkor, Lax med wasabi och soppa.
 Jag får som alltid min bläckfisk med eget kök
 View Dee, missa inte detta om ni ska hem och har några timmar över.
Hemma i Sverige hade sommaren verkligen kommit igång, men saknar Thailand och mina fina älsklingar som är kvar där.

Inga kommentarer: