söndag, oktober 02, 2016

Har startat att plocka in sommaren och ta tag i hösten.

 Det börjar bli kallt på mornarna, snart dags att ta på sig höst jackan, men just nu duger tröjan.
 Som vanligt på fredagarna så går vi till Latitude-59 för ett par öl och ibland finns det lite lunchrester över till oss hungriga.
 Min Swan Lake blommar på, vacker på morgonen och utblommad på kvällen då jag kommer hem :(
 Det var extrapris på Pulled Porc så jag fixade till lite kanatareller, potatissallad och en vanlig sallad med lite rött.

 Explorer har släppt en Gin, var tvungen att prova, helt OK!
 Värmen håller i sig så jag passar på att njuta av värmen i badet. Lite musik och en kall god pilsner gör att man kan ligga länge i badet!
 REA på fläsklägg och 10:- för färdig rotmos på tub, svårt att gå förbi ett erbjudande som detta. Kastade i lite extra lagerblad och kryddpepparkorn.
Sådärja nu ska väl flickvännen bli glad, har bokat ny resa till värmen och kärleken.
 Underbart att i Oktober få ta det lite lugnt i poolen med en kall vuxenläsk. Hade besök av en gammal god vän i början på helgen,
 Yoda har hållit mig sällis hela veckan och helgen, ligger nere vid fötterna hela nätterna.
 Den gamla trappen ner till källaren har gjort sitt och behöver bytas ut, dags att ta tag i sakerna innan vintern.
 Gjuter upp en ny trapp med lite sand och grus samt cement.
 Första steget nästan klart, slut på cement så nu är det dags att åka till XL-bygg
Hittade en av sommarens sista fjärillar, vi hängde en kvart innan vi skildes.

Inga kommentarer: