onsdag, november 01, 2017

Förbannade höst

 Mina Hibiskusar har haft ett svårt år, gott om Vita flygare och en efter en har hängt in skylten men nu är odjuren borta.
 Luftvärmepumpen gav upp i våras och efter att ha pratat med försäkringsbolaget så fick jag hem en ny box elektronik till utedelen och det visar sig att de gjort förbättringar på just den del som  brann i min del, fabrikations fel med andra ord, men inget de ställer sig bakom.
 Hittade en efterlängtad nyhet på Hemköp, dock visade det sig att den var långt ifrån så god som den man kan få vad som helst.
 Vi på jobbet drog iväg till Kista galleria för att köra lite Go cart, satan så ont man hade i armarna efter 8 minuter och efter ytterligare 8 minuter skakade de, och då jobbar vi ju ändå med att lyfta tungt om dagarna.
 Jag i ett extra sexigt hårnät som man måste ha för att komma i hjälmen.
 Här i hjälm och nackskydd men jag körde med visiret uppe hela tiden för att slippa imma på visiret.
 Här i kö innan starten, sen var det 100% adrenalin, så jävla roligt, man snurrade runt några gånger men lärde sig rätt snabbt hur de elektriska bilarnafungerade.
 Lite surt att komma snäppet efter en som inte ens har körkort! men roligt var det. Sen vart det middag på O´Learys.
 Vaknar upp i slutet av Oktober och fryser, vilken köldknäpp som hastigt kom över en :(
 Möts av en lång en på väg till jobbet, har inte åkt i en sådan på 25 år. Ja inte av den längden i vart fall.
 Fröken Yoda har börjat göra mig mer sällskap om kvällar och nätter,tror att det har med åldern att göra.
 Hon till och med ligger och gosar och trivs av sällskapet och har börjat att kliva in i duschen efter min morgondusch, bara för  att dricka av vattnet från golvet trots att hennes två vattenskålar är fyllda med vatten.
Nu får det banne mig räcka, det är ju bara slutet av Oktober!!!

Inga kommentarer: