lördag, juli 28, 2018

Den hetaste sommaren på 260 år

 Att komma hem från Thailand och mötas av en hetta som är precis som där var inte vad jag väntat mig, de flesta blommorna i min lilla trädgård blommade över på ett par dagar.
 De blommor som brukar rama in hösten har redan blommat över och varken bin, getingar eller mygg visar sig, dock var de framme i våras för det finns ett stort överskott på frukt och bär.
 Haft lite svårt att sova om nätterna då det sällan varit under 30 grader inne trots att jag har altandörren öppen hela nätterna.
 Det lilla körsbärsträdet vid infarten har börjat ge frukt, då är det dags att såga ner de stora träden på den nedre delen av trädgården.
 Att få ligga och svalka sig i poolen och dricka något gott på helgerna gör att man laddar batterierna inför veckorna i dryga 30-33 grader på jobbet.
 Man tar ju inte på sig en T-shirt i 100% bomull när man jobbar, man tar en som andas och släpper ut all svett och de 2 liter vatten man dricker för att härda ut.
 SUPár verkar ha blivit poppis i Fyrisån i år, ja typ överallt verkar det som.
 Snart dags för en riktig dunderkonsert i Botan.
 En av mina fantastiska Hibiskusar visar upp att de trivs utomhus, var så illa tvungen att ta ut dem alladå jag drabbats av, Vita flygare.
Ha det så gott, jag passar på att njuta av värmen innan regnet kommer i morgon, puss och kram!

Inga kommentarer: